Pathein Catholic Diocese Untitled Document
Untitled Document
Teachings of the Catholic Church on using Media

459 What ethical responsibilities are connected with the communications media?

ဆက်သွယ်ရေးမီဒီယာနှင့် ကျင့်ဝတ်တာဝန်ဝတ္တရားများ မည်သို့ ချိတ်ဆက်နေသနည်း။

Media producers have a responsibility toward media consumers. Above all they must truthfully

inform. In both the gathering and the publication of real news, the rights and dignity of

individuals must be observed. [2493-2499]

မီဒီယာထုတ်လုပ်သူများသည် မီဒီယာသုံးစွဲသူများအပေါ် တာဝန်ရှိသည်။ ဒါတွေအားလုံးထက် သူတို့ဟာ မှန်ကန်စွာ အသိပေးကြရမည်။ စုဆောင်းခြင်း နှင့် သတင်းအစစ်အမှန်များ ထုတ်ဝေခြင်း နှစ်ခုစလုံးတွင် လူတစ်ဦးချင်းစီရဲ့ အခွင့်အရေးနှင့် ဂုဏ်သိက္ခာတို့ကိုသတိပြုရမည်။ (၂၄၉၃-၂၄၉၉)

The means of social communication should contribute to the establishment of justice, freedom, and

solidarity in the world. In actual fact, the media are not uncommonly used as weapons in ideological

conflict, or else, in a quest for higher ratings, all ethical regulation of the content is abandoned and the

media are turned into instruments for seducing people and making them dependent.

လူမှုဆက်ဆံရေးနည်းလမ်းများသည် ကမ္ဘာလောကအတွင်း တရားမျှတမှု၊ လွတ်လပ်မှု၊စည်းလုံးညီညွတ်မှုတို့ကို ဦးတည်သော တည်ဆောက်‌ရေးကို အထောက်အကူပြုသင့်သည်။

အမှန်တကယ်တော့ မီဒီယာကို အယူဝါဒရေးရာမှာ လက်နက်အဖြစ် ရှားရှားပါးပါး အသုံးပြုတာ မဟုတ်ပါဘူး။

ပဋိပက္ခ သို့မဟုတ် အခြားအဆင့်သတ်မှတ်ချက်များ ပိုမိုမြင့်မားလာစေရန်အတွက် ရှာဖွေမှုတွင်၊ အကြောင်းအရာ၏ ကျင့်ဝတ်ဆိုင်ရာ စည်းမျဉ်းအားလုံးကို စွန့်လွှတ်လိုက်ပြီး၊ မီဒီယာများသည် လူများကို ဖြားယောင်းသွေးဆောင်ကာ ၎င်းတို့အား မှီခိုအားထားရန် ကိရိယာများအဖြစ် ပြောင်းလဲကြသည်။

SOCIAL MEANS OF COMMUNICATION

Those media that are aimed not merely at individuals but at human society as a whole influence it: the press, film, radio, television, the Internet, and so on.

လူတစ်ဦးချင်းအတွက်သာမဟုတ်ဘဲ လူ့အသိုင်းအဝိုင်းတစ်ခုလုံးအတွက် မီဒီယာတွေဟာ ၎င်းကို လွှမ်းမိုးနိုင် ရည်ရွယ်ပါတယ်- စာနယ်ဇင်း၊ ရုပ်ရှင်၊ ရေဒီယို၊ ရုပ်မြင်သံကြား၊ အင်တာနက် အစရှိသည်တို့ ဖြစ်သည်။

460 What dangers result from the media?

မီဒီယာကနေ ဘယ်လိုအန္တရာယ်တွေ ဖြစ်ပေါ်လာတာလဲ။

Many people, especially children, think that whatever they see in the media is real. If in the

name of entertainment violence is glorified, anti-social behavior is approved of, and human

sexuality is trivialized, this is a sin both of those in the media who are responsible and also of

those supervisory authorities that ought to put a stop to it. [2496, 2512]

လူတော်တော်များများ အထူးသဖြင့် ကလေးတွေက သူတို့မီဒီယာမှာ မြင်သမျှဟာ အစစ်အမှန်လို့ ထင်နေကြတယ်။ တကယ်လို့ ဖျော်ဖြေရေးအမည်နာမနဲ့ အကြမ်းဖက်မှုကို ဂုဏ်ဖော်တယ်ဆိုရင်၊ လူမှုရေးဆန့်ကျင်သောအပြုအမူကိုအသိအမှတ်ပြုပြီး လူသားလိင်ပိုင်းဆိုင်ရာကို အသေးအဖွဲလေးတွေလို့ လုပ်လာပြီဆိုရင် ဒါက တာဝန်ရှိတဲ့ မီဒီယာသာမားတွေရော ရပ်တန့်ခိုင်းသင့်တဲ့ ကြီးကြပ်ရေး အာဏာပိုင်များတွေရဲ့ အပြစ်ဖြစ်လာတယ်။

People who work in the media should always be aware of the fact that their productions have an

educational effect. Young people must constantly examine themselves to determine whether they are

able to use the media freely, with critical distance, or whether they have become addicted to

particular media. Every person is responsible for his soul. Those who consume violence, hatred, and

pornography in the media become spiritually deadened and do themselves harm.

မီဒီယာမှာ အလုပ်လုပ်တဲ့သူတွေဟာ သူတို့ရဲ့ ထုတ်လုပ်မှုအပိုင်းမှာပညာရေးအကျိုးသက်ရောက် ရှိနေတယ်ဆိုတဲ့အချက်ကို အမြဲသတိရှိသင့်ပါတယ်။ လူငယ်တွေဟာ သူတို့ကိုယ်သူတို့ ဟုတ်မဟုတ် ဆုံးဖြတ်ဖို့ အမြဲတမ်း ဆန်းစစ်နေရမယ်။

လူငယ်တွေဟာ မီဒီယာကို လွတ်လွတ်လပ်လပ်၊ ဝေဖန်ပိုင်းခြားနိုင်မှုဖြင့် အသုံးချနိုင်ပြီလာ သို့မဟုတ် ၎င်းတို့ဟာ မီဒီယာတစ်ခုခုကို စွဲနေပြီလားဆိုတာ ဆုံးဖြန်သုံးသပ်နိုင်ဖို့ မိမိတို့ ကိုယ်ကိုအဆက်မပြတ် စမ်းစစ်ရမည်။

လူတိုင်းသည် မိမိစိတ်ဝိညာဉ်အတွက် တာဝန်ရှိသည်။ အကြမ်းဖက် မုန်းတီးခြင်း နှင့် စားသုံးကြသူများ

မီဒီယာပေါ်က ညစ်ညမ်းရုပ်ပုံတွေ၊ အမုန်းတွေ၊ အကြမ်းဖက်မှုတွေကို သုံးစွဲနေသူတွေဟာ ဝိညာဉ်ရေးအရ အသေအပျောက်များလာပြီး ၎င်းတို့ကိုယ်ကို အန္တရာယ်ဖြစ်အောင်လုပ်ခြင်းဖြစ်တယ်။

In his pastoral instruction, Aetatis Novae (AN), Pope John Paul II underlines the importance of intercultural communication in mission. He says,

The constant availability of images and ideas, and their rapid transmission even from continent to continent, have profound consequences, both positive and negative, for the psychological, moral, and social development of persons, the structure and functioning of societies, intercultural communications, and the perception and transmission of values, world views, ideologies, and religious beliefs. The communications revolution affects perceptions even of the Church and has a significant impact on the Church’s own structures and modes of functioning.

ရုပ်ပုံများနှင့် စိတ်ကူးစိတ်သန်းများ အဆက်မပြတ်ရရှိနိုင်ခြင်း၊ တိုက်ကြီးတစ်ခုမှ တိုက်ကြီးတစ်ခုသို့ လျင်မြန်စွာ ကူးစက်ခြင်းတို့သည် လူတို့၏ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ၊ ကိုယ်ကျင့်တရားနှင့် လူပုဂ္ဂိုလ်များရဲ့ လူမှုရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု၊ လူ့အဖွဲ့အစည်းရဲ့ဖွဲ့စည်းပုံနှင့်လုပ်ငန်းဆောင်တာများ၊ ယဉ်ကျေးမှုဆိုင်ရာအပြန်အလှန်ဆက်သွယ်မှုများ၊ တန်ဖိုးများ၊လောကအမြင်များ၊စိတ်ကူးစိတ်သန်းများ နှင့် ဘာသာရေးယုံကြည်ချက်တို့ကို လေးနက်သောကောင်းကျိုးဆိုးကျိုးများ သက်ရောက်စေပါသည်။ ဆက်သွယ်ရေး တော်လှန်ရေးသည် အသင်းတော်၏ ခံယူချက်များကိုပင် သက်ရောက်မှုရှိပြီး အသင်းတော်၏ ကိုယ်ပိုင်ဖွဲ့စည်းပုံနှင့် လုပ်ဆောင်မှုပုံစံများအပေါ် သိသာထင်ရှားသော သက်ရောက်မှုရှိသည်။

Furthermore, he says, “It is not acceptable that the exercise of the freedom of communication should depend upon wealth, education, or political power. The right to communicate is the right of all.”

လွတ်လပ်စွာ ဆက်သွယ်ပြောဆိုခွင့်ကို ကျင့်သုံးခြင်းသည် ချမ်းသာကြွယ်ဝမှု၊ ပညာရေး သို့မဟုတ် နိုင်ငံရေးအာဏာတို့အပေါ် မူတည်သင့်သည်ဆိုသောအချက်သည် လက်ခံနိုင်စရာမရှိပါ။ ဆက်သွယ်ပြောဆိုခွင့်သည် အားလုံး၏အခွင့်အရေးဖြစ်သည်။

Source: YOUCAT

catechism